Dit onderwerp heeft 65 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 21-december-2011 12:09.
Sinterklaas
- Geplaatst op 30-oktober-2008 22:28Ik dacht laten we een feestdagen topic openen,
Ik vond dat het hier thuis hoorde maar wie het niet hier thuis vind horen moet het dan maar verplaatsen maar vind het zelf een algemeen onderwerp.
Sinterklaas komt er weer aan nog een maandje,
hier moeten we er dus aan doen met tegenzin maar goed ivm kleine kindertjes is het dan nog wel leuk.
Ik heb al een boel kadootjes gespaard vanaf de zomer dus genoeg voor sint en kerst dat scheelt hoop centjes in een keer.
Maar wat ik dan wel weer zo stom vind is dat me oudste van die suprises moet maken voor een kindje in zijn klas maar ik vind hem nog veel te klein voor die dingen want hij kan het zelf nog niet maken en begrijpt er nog niet helemaal de bedoeling er van.
Dus moeders moet het dan maken op een avond op school.
Tja ik vind de kerst dan ook veel leuker en heb er nu al zin in maar om dan nu een kerstboom te gaan plaatsen
dat vind ik nog wel een beetje te vroeg.
Wie weet al wat de kleuren van de ballen en of de kerstboom worden dit jaar.
Ik ga zo midden november op zoek naar een witte kunstboom heb al rode ballen van de week gekocht bij de ikea en zilveren.
Het moet hier wel een kunstboom zijn omdat we hier allergisch zijn voor de geur van denneboompjes en sparre... helaassie - Geplaatst op 31-oktober-2008 08:18Hallo Princ3ss
Wat betreft sinterklaas gaan we nu met 8 mensen lekker wokken in een aziatisch restauarant, daar de kleinkids al wat groter zijn. Ze kunnen nemen wat ze lekker vinden en hoeveel. Maar toen mijn kinderen en kleinkids kleiner waren hadden wij toch altijd een pakjesavond. In mijn eigen jeugd was dat zeer bescheiden maar toch vierden we sinterklaas en ik heb daar sfeervolle herinneringen aan. Helaas wensen de kinderen van nu erg veel en daar zou ik niet aan toegeven, laat ze een lijstje maken en schrap bij voorbaat al te dure wensen. Zo leren ze dat sinterklaas een vrijblijvende en gezellige avond moet zijn met chocolademelk en lekkers.
Wij pakten de cadeautjes ook in met veel papier ( slecht voor millieu haha) en dan in een gezellige sloop of een zak.
En als we wat 'hoorden' mochten ze de zak van boven halen (zolderluik stond open voor de geloofwaardigheid).
Wat kerst betreft: voor kleine kinderen is een boom al of niet echt toch wel erg leuk.
Nu wij wat ouder zijn hebben we een kerstdorpje en een glazen vaas met verlichting en ook nog een vaas bloemen met verlichting er in. Leuke kerststukjes met de kinderen maken is ook zinvol en geeft met elkaar een bijzondere band voor de feestdagen. Een kerststukje zelf maken is leuker dan die kant en klaar (oubollige) dingen.
Leuk topic ik hoop dat je veel reacties krijgt. Groeten van Rhea.

- Geplaatst op 31-oktober-2008 12:28Hier altijd heel leuk gevierd.
de sint en de warmte van Kerst
al bij mijn ouders.......met 6 kids en aanhang en om de open haard.
Nu allemaal anders, ook omdat onze dochter 6 dec jarig is, ( ja hoe verzin je het he, maar kids krijg je...en kan je niet echt plannen )
Maar na overlijden van mijn man vorig jaar, gaan we proberen er een nieuwe invulling aan te geven.
Dochter heeft wel een pietepak en dat gaat ze zeker op haar werk doen, en idd ik vind Sint een kinder gebeuren , met een beetje volwassen inpact. met kadootjes en suprice's.
Ook met kerst vinden we het leuk elkaar "iets" te geven en zeker een gezellige maaltijd met vrienden en fam om ons heen.
traditie is hier dat mijn dochter en ik elkaar elk jaar een zilveren kerstbal geven
voor in de boom ( ja kunst ...hebben we langer lol van )
en zetten hem meestal na 15 dec neer..
dit is een beetje onze manier, zullen best veel reacties komen

Groetjes - Geplaatst op 31-oktober-2008 13:19Sinterklaas doe ik niet aan.
Toen mijn kinderen klein waren natuurlijk wel.
Maar sinterklaas voor volwassenen??Afschuwelijk.
Kerstmis ligt nog te ver weg, maar zal zeker hierover in dit topic op terugkomen.
Leuk idee Princ3ss
hihihihi!!!Jody wijzigde dit bericht op 31-oktober-2008 13:23 met 11% - Geplaatst op 31-oktober-2008 13:54Grrrrrrrrrr had een heel verhaal en nu is het weg pfffffffff
Komt later wel dan het duurt nog ff voor de feestdagen aanbreken.
Alleen bij mijn man zijn werk daar staat de kerstboom al sinds september.
Zeg nu zelf zijn ze dan gek of zijn ze niet gek
En ook nog een foelijk ding ook nog hihihih
Lena goes live!! - Geplaatst op 31-oktober-2008 14:00hihih
Gasfornuis wordt zo niet veel gebruikt zeker..??
En daar moet je dan 3 mnd naar kijken..pffff
en tipje..
Vuilnisbak deksel eraf halen (staat er voor het gemak naast hihi )
en dan huppetee, en als je het vandaag doet, kan ie nog mee met grofvuil.

Wat een lelijk ding zeggggggggggg !! - Geplaatst op 31-oktober-2008 15:36WIEEEEEEE DURFT ER EEN KERSTBOOM OP TE ZETTE
oewwwwww *kijkt boos* EEEEEEEEERST sinterklaas

sinterklaasssssssss rulezzzz
sab wijzigde dit bericht op 31-oktober-2008 15:49 met 41%-SABonline.nl - - Geplaatst op 01-november-2008 15:05Sinter klaas moet er nog niet aan denken nu ik zo naar buiten kijk ga ik denk ik maar ineen winter slaap MMMMMMM lijkt me heerlijken als het lente word kruip ik er weer uit.hoe zou je er uit zien na zo'slaapje mooi jong of gerimpelt, nu ik merk het wel ga nu maar een klein uiltje knappen zzzzzzzzzzzz
- Geplaatst op 13-november-2008 11:00BBBRRR bbbrr nog 2 nachtjes slapen ...
deze piet kwam ik hier vorig jaar in huis tegen ....tis ArankaPiet !!

en kijken jullie ook weer mee naar Sinterklaasjournaal, zo leuk met
de "SorryPiet" ...
Dat het dit jaar ook maar weer, allemaal goed gaat komen !! - Geplaatst op 13-november-2008 16:39Wat een prachtige Piet is je dochter.
Volgende week speelt mijn dochter ook voor piet misschioen plaats ik dan ook wel een foto van haar...
Nog 2 nachiessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss zou sab wel slapen tot die tijd
Lena goes live!! - Geplaatst op 14-november-2008 19:27nog 1!!!!!!!!! :p
enne duh tuurlijk sinterklaasjournaal ennnnnnnnn op jetix natuurlijk!
ook zag ik dat ze op jetix de ONTBIJTpiet krijgen :p hahahah geniaal tog?
sab wijzigde dit bericht op 14-november-2008 19:29 met 81%-SABonline.nl - - Geplaatst op 22-november-2008 18:40

Mijn dochter is ook piet geweest gisteren ...
Lol voorste pietje is ze
Lena goes live!! - Geplaatst op 23-november-2008 12:19Oh Leuk Lena
en leuk he, al die pietenmeiden...!!
HeerlijkAnabar wijzigde dit bericht op 23-november-2008 12:21 met 25% - Geplaatst op 03-december-2008 21:19

dit zijn mijn kleindochters, maar deze foto zal wel niet goed zijn want het is niet de ballonnen piet, hahahaahahah - Geplaatst op 04-december-2008 10:39Ja ik vind ze wel heel leuk . pasja...... trots dan he.. !!]
maar ik wil echt nog voor morgenavond ...."ballonnenPiet" ( peter lusse )
Succes - Geplaatst op 04-december-2008 14:39Jippieeeeeeeee het is gelukt volgens mij hihihiihhi.
Ik denk dat ik er met nog een uurtje meer puzzelen uit kom hihihih
Maar voor nu hoop ik dat jullie tevreden zijn over me want het heeft wat bloed zweet en tranen gekost!Lena wijzigde dit bericht op 04-december-2008 14:58 met 96%Lena goes live!! - Geplaatst op 04-december-2008 15:57lena geweldig gggggg !!
keurig je foutje weer hersteld....niemand heeft het gezien ..hihi
toppie - Geplaatst op 04-december-2008 16:04Nog ff voor een dagje een piet neerzetten:
dit is de "sorry Piet "

en hoe heet ie eigenlijk ???Anabar wijzigde dit bericht op 04-december-2008 16:04 met 18% - Geplaatst op 05-december-2008 15:51Het is . ..... Marc Marie Huijbreght ...

- Geplaatst op 05-december-2008 15:53
Ik heb geen horloge, ik heb de tijd.... - Geplaatst op 05-december-2008 15:59Ik zie motor piet langkomen en die strooit allemaal pepernotennn jammieeeeeeeeeeeeeeeeeee
Lena goes live!! - Geplaatst op 25-oktober-2009 20:14Skip heeft een kerstrubriek geopend maar we krijgen altijd eerst sinterklaas he ...Lena goes live!!
- Geplaatst op 25-oktober-2009 20:21waar haal je dit topic nu vandaan? ik zag het in ieder geval niet.. dan kan het Kersttopic ook wel naar hier verplaatst worden..
- Geplaatst op 25-oktober-2009 20:22pffffffffffff ja skip hoe durf je sinterklaas te vergeten!!!!-SABonline.nl -
- Geplaatst op 02-november-2009 10:34sorry Sabientje...ik zal voor jou weer een wortel in je schoentje leggen dit jaar