Dit onderwerp heeft 1328 reacties, en bestaat uit 54 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 54.
De laatste reactie is geplaatst op 17-mei-2012 13:17.
Plaats hier uw raadsels!
- Geplaatst op 30-oktober-2009 12:02Drie charmante dames van de chat , die goed konden rekenen, wilden een
schilderij kopen ten einde de chatroom wat op te vrolijken.
Zij togen gezamenlijk naar de markt, en vonden inderdaad een
mooi schilderij voor de room.
Het schilderij koste ¤ 30 en elk van de dames betaalde ¤ 10 .
Het schilderij was zwaar en zou worden thuis bezorgt door de loopjongen.
De marktkoopman vond dat hij de dames een beetje had bedondert en zei tegen
de loopjongen hier heb je ¤ 5 en geef elk van de dames maar ¤ 1 terug en hou
de overige ¤ 2 zelf maar.
De dames hadden elk ¤ 10 betaalt en kregen ¤ 1 terug , dus betaalden ¤ 9 elk.
De dames betaalden dus gezamenlijk 3x ¤ 9 = ¤ 27 de loopjongen had ¤ 2
Totaal dus ¤ 29 euro Waar is de dertigste Euro gebleven ?? - Geplaatst op 30-oktober-2009 15:24Die had de baas nog in zijn zak
- Geplaatst op 31-oktober-2009 14:11de vrouwen betaalden in eerste instantie 30 euro. Ieder tien.
de verkoper geeft 5 euro toe. 30-5 is 25
De loop jongen geeft elke vrouw 1 euro (dus in totaal 3 euro)
waardoor ze ¤28 betalen
+de 2 euro die de loopjongen in zijn zak steekt maakt samen 30 euro
Dus elke euro is verklaarbaar als je maar ff goed nadenkt hihihiLena goes live!! - Geplaatst op 31-oktober-2009 17:37ja hoor lena klopt helemaal hoor , maar aaltje had hem ook al goed hoorantoon wijzigde dit bericht op 31-oktober-2009 17:38 met 38%
- Geplaatst op 31-oktober-2009 18:43Dit snap ik niet ik zie niet s van aaltje
- Geplaatst op 31-oktober-2009 19:11Aaltje had je het antwoord op de chat ggeven en dat telt lekker niet hihihihihi
Forum is forum en chat is chat
Als iemand nog een leuk raadsel kent kan deze zo in deze topic geplaatst worden en raden we gewoon door
Lena goes live!! - Geplaatst op 06-november-2009 10:58Nadenkertje...
Drie zoons erven het wagenpark van hun vader. 17 auto's maar liefst. Iedere zoon krijgt een gedeelte van het wagenpark, de oudste zoon krijgt de helft, de middelste zoon krijgt 1/3 en de jongste krijgt 1/9 deel van het wagenpark.
De jongens komen er niet uit hoe deze verdeling mogelijk is zonder een auto te slopen. Ze vragen de buurman om hulp, met welke oplossing komt de buurman??"Nitimur in vetitum semper cupimusque negata" ......aldus Ed - Geplaatst op 06-november-2009 12:24Ik weet hem maar wacht even of iemand anders de oplossing ook raad .lol
Hint is wel dat zonder de buurman het probleem onoplosbaar is
Google was my friend
Lena goes live!! - Geplaatst op 07-november-2009 15:45quote:Google was my friend

oooooh je moet wel zelf nadenken hahahaha
maar de hint klopt (al had het ook de buurvrouw kunnen zijn
)"Nitimur in vetitum semper cupimusque negata" ......aldus Ed - Geplaatst op 07-november-2009 19:47Of zomaar een behulpzame passant
Lena goes live!! - Geplaatst op 09-november-2009 11:34de buurman geeft tijdelijk zijn auto cadeau aan de jongens.
zij hebben dan 17+1 is 18 auto's
1e zoon krijgt de helft van 18 is dus 9 auto's
2e zoon krijgt 1/3 van 18 is dus 6 auto's
3e zoon krijg 1/9 van 18 is dus 2 auto's
is dus samen 9+6+2 = 17 auto's de buurman neemt nu zijn eigen auto weer terug - Geplaatst op 09-november-2009 11:54ik weet zeker dat hij goed is dus als je een nieuw raadsel weet mag je er weer een plaatsen.
Als je een beurt over wil slaan hoor ik het wel op de chat en heb ik nog wel ergens een raadsel
Lena goes live!! - Geplaatst op 09-november-2009 17:34hoe lang is een chinees
- Geplaatst op 09-november-2009 17:37hoe lang is de naam van de chinees lolLena goes live!!
- Geplaatst op 11-november-2009 10:41Ok hier een nieuwe dan
Wat is een gesprek van minder dan 100 gram - Geplaatst op 11-november-2009 11:35een onderonsje

Doordenker
Er staat een vrachtwagen op het kruispunt. Aan de andere kant staan een boer en een kar. Een ezel trekt de kar. Ernaast staat een bromfiets.
De vrachtwagen toetert, de ezel schrikt en bijt in het oor van de bromfietser.
Wie is fout?Lena goes live!! - Geplaatst op 12-november-2009 15:08Als ik mijn geheugen goed induik (mijn politietijd is al wat jaartjes geleden)
staat er in het KB van 1/12/75 art 36 dat het dragen van een valhelm verplicht is voor bromfietsers.
Dus de bromfietser, want die had een helm moeten dragen. Je weet dat hij geen helm draagt doordat de ezel een "Mike Tyson" actie kan doen
Klopt ie Leentje??"Nitimur in vetitum semper cupimusque negata" ......aldus Ed - Geplaatst op 12-november-2009 15:39Klopt helemaal Eddepet lol.
Plaats jij nu weer een raadsel?Lena goes live!! - Geplaatst op 12-november-2009 15:46Ik sta ergens op de wereld en noem dit punt A. Ik heb een kompas in mijn handen en ik loop exact 1 kilometer naar het noorden. Vervolgens draai ik een paar rondjes, ik kijk weer op mijn kompas en ik loop exact 1 kilometer naar het zuiden. Het punt waar ik uitkom noem ik punt B.
Punt A en punt B liggen exact 2 kilometer uit elkaar... rara hoe kan dit??"Nitimur in vetitum semper cupimusque negata" ......aldus Ed - Geplaatst op 13-november-2009 20:28Dat laat ik even aan de lief hebber over !Lena goes live!!
- Geplaatst op 14-november-2009 11:49Mag ik die liefhebber zijn?
Je bent van punt A 1 kilometer naar het noorden gelopen, toen stond je op de noordpool
daar draaide je een paar rondjes (en hoe je je kompas ook hield alles was het zuiden) en liep toen 1 kilometer naar het zuiden.
Is dat hem?"Verandering is de enige constante factor in het leven." Lynn Austin - Geplaatst op 15-november-2009 10:27Ja zou kunnen Miep , maar naar het zuiden lopen moet dan wel precies in het
verlengde zijn van het gedeelte naar het noorden. Anders kom je niet aan de 2 kilometer.
Dus zit er nog een addertje onder het gras - Geplaatst op 15-november-2009 10:56Laten we Ed zijn reactie afwachten die het raadsel geplaatst heeft!Lena goes live!!
- Geplaatst op 15-november-2009 11:06quote:
Je hebt hem (in principe) goed, maar let er wel op dat je in dezelfde lijn blijft lopen anders kom je niet op 2 kilometer
Jij mag
"Nitimur in vetitum semper cupimusque negata" ......aldus Ed - Geplaatst op 15-november-2009 19:54Dank! Ik wist niet dat ik nu een moest plaatsen, anders had ik niet mee gedaan. Sorry.
Wie neemt hem over?"Verandering is de enige constante factor in het leven." Lynn Austin