Dit onderwerp heeft 100 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 15-december-2011 15:17.
Nieuws berichten
- Geplaatst op 31-oktober-2009 20:06Omdat het nieuws niet meer overzichtelijk was, hebben we besloten even opnieuw te beginnen met het nieuws!
dus plaats voortaan in dit topic je nieuws berichten!
havefun!-SABonline.nl - - Geplaatst op 02-november-2009 10:33blijkbaar word hier nauwelijks nog over het nieuws gepraat, iedereen duikt maar die spelletjes in, maar goed, ik ga het nog maar een keer proberen...
.quote:Grootste gehaktbal weegt 110 kilo
AMSTERDAM - De eigenaar van een Italiaans eethuis in Concord, in de Amerikaanse staat New Hampshire, kan trots zijn op zichzelf.
Grootste gehaktbalslideshow Hij heeft het Guinness Book of World Records gehaald door een honderdtien kilo zware gehaktbal te bereiden.
Een ware prestatie. Het oude record, negentig kilo, werd vorige maand gezet door een gehaktballenkok in Los Angeles
ik ken nog wel een paar andere gehaktballen van meer dan 110 kilo, maar die zien we al genoeg op TV.. - Geplaatst op 02-november-2009 11:02Klopt Skip de meesten spelen liever de spelletjes daarom hebben we er 1 rubriek van gemaakt.
IK hoop zo dat ze het eerder aanklikken en zo een reactie op het nieuws bericht geven.
Dus er is over nagedacht hoor
Wie wil er nu een gehaktbal van 110 kilo eten?
Ik heb liever een klein bescheiden balletje zodat ik er nog een tweede bij kan nemen als ik trek heb.
De poging is leuk en er is weer een record bij in het boek waar al die vreemde leuke recordpogingen in staan!Lena goes live!! - Geplaatst op 02-november-2009 15:59dit is echt bizar en erg zeg!!
Verkeerde patiënt krijgt urologische ingreep
In een ziekenhuis in Antwerpen zijn twee patiënten met elkaar verwisseld, waardoor een man een onnodige urologische ingreep heeft ondergaan. De Belgische krant Het Laatste Nieuws heeft dat vandaag gemeld.
Volgens een woordvoerster van het ziekenhuis werd bij de man "iets weggehaald dat niet meer te herstellen is". Wat dat was, laat ze in het midden. De andere patiënt werd onder volledige narcose onderzocht voor een aandoening die hij niet heeft.
De woordvoerster spreekt van "een zeer pijnlijke kwestie". Het ziekenhuis onderzoekt de gang van zaken. De twee patiënten, beiden afkomstig uit de regio Antwerpen, zullen volgens haar geen blijvende gezondheidsproblemen ondervinden. Voor zover bekend hebben ze nog geen schadeclaim ingediend.
dat onderstreepte gedeelte zou een sterilisatie kunnen zijn, of zelfs nog erger..wat een blunder.. - Geplaatst op 03-november-2009 18:23RIVM-baas: Ernst Mexicaanse griep dringt door
De ernst van de Mexicaanse griep lijkt in Nederland steeds verder door te dringen. Volgens directeur Roel Coutinho van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) komt dit doordat enkele jonge, gezonde kinderen afgelopen week zijn overleden aan de ziekte. In Nederland zijn tot nu toe volgens het RIVM tien griepdoden gevallen.
Coutinho hoopt dat de bereidheid van mensen om zich te laten vaccineren toeneemt, nu er in korte tijd enkele gezonde mensen zijn overleden.
Tot nu toe stierven vooral mensen aan de Mexicaanse griep die al ernstig verzwakt waren.
Discussie
Volgens Coutinho leken, in de periode vóór de sterfgevallen, mensen zich vooral druk te maken over de vraag of de vaccinaties wel nodig waren. ’En er was vooral veel discussie over de eventuele bijwerkingen van de vaccins. Nu de ziekte er eenmaal is, realiseert men zich de risico's. Je merkt een verschuiving in de publieke opinie.'
Meisje van drie
Vorige week maakte het RIVM bekend dat er in korte tijd vier doden waren gevallen door de griep. Ook overleed er een meisje van drie jaar oud aan de ziekte.
Momenteel wordt onderzoek gedaan of dit ook door de Mexicaanse griep kwam.
ja, wij hebben hier al in het beginstadium het zeker voor het onzekere genomen met de kinderen, maar ookmet ons zelf uiteraard.. hier in Belgisch Limburg is zowiezo meteen goed ingegrepen wat dat betreft..
en dat laatste gedeelte over dat kleine meisje....ja, zucht, dat had dus ook hier kunnen zijn... - Geplaatst op 05-november-2009 09:07Liechtenstein geeft bankgeheim op
door Sameer van Alfen en Theo Besteman
AMSTERDAM - Belastingparadijs Liechtenstein zet voor het eerst zijn deuren wijd open voor de Nederlandse fiscus. Daarmee krijgt de Belastingdienst ook informatie over alle rekeningen van Nederlanders met jarenlang verzwegen vermogen in dat landje.
Als de ministerraad morgen instemt, ondertekent staatssecretaris De Jager (Financiën) daartoe waarschijnlijk dinsdag een belastingverdrag met de regering van Liechtenstein.
De Europese dwergstaat is al tientallen jaren vermaard om zijn bankgeheim, de zeer lage belastingtarieven en tienduizenden brievenbusmaatschappijen van buitenlandse bedrijven.
De Jager ziet het Liechtensteinverdrag als een belangrijke stap in zijn strijd tegen zwartspaarders.
Onder druk van sterk verhoogde boetes hebben Nederlanders alsnog ruim 700 miljoen euro aan nooit opgegeven vermogen bij de Belastingdienst gemeld.
In de Tweede Kamer zei de CDA-bewindsman gisteren dat steeds meer belastingparadijzen bijdraaien en hun fiscale vermogen tonen.
Nederland biedt sinds enige tijd zelf via vele tientallen gesloten verdragen met andere landen aan om belastinggegevens uit te wisselen. "Wij zijn daarin waarschijnlijk het meest actieve land", aldus de CDA-bewindsman.
------------------------
Ik blijf het maf vinden dat als je spaart dat je er geld voor moet betalen...je spaart toch niet om de belasting te spekken maar jezelf????"Nitimur in vetitum semper cupimusque negata" ......aldus Ed - Geplaatst op 05-november-2009 09:11
==> ja, ik denk nog steeds, gewoon letten op een aantal zaken, zoals zeer regelmatig je handen wassen, en bij evenementen of momenten waar je met mensen bij elkaar bent, oppassen met "openlijk"niezen, etc.. en een (aantal) vitaminepil(len) kan in deze tijd ook geen kwaad, los van het eten van vers fruit uiteraard..gewoon je weerstand verhogen..quote:Run op gewone griepprik
AMSTERDAM - De angst voor de Mexicaanse griep zorgt voor een run op vaccinaties tegen de gewone seizoensgriep. Woensdag stonden er bij huisartsenposten lange rijen met mensen die hun griepprik kwamen halen.
© GezondheidsnetHet Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) bevestigt in het AD dat artsen extra vaccins bestellen.
Normaliter berekenen huisartsen hoeveel vaccins ze nodig hebben op basis van gegevens van voorgaande jaren, maar dit jaar is de voorraad niet toereikend.
"Blijkbaar is dat dit jaar niet in alle gevallen voldoende geweest", zegt een woordvoerder van het NHG in de krant.
Andere verklaring
Een andere verklaring dan irrationele angst voor de Mexicaanse griep lijkt er niet te zijn voor de extra interesse in de gewone griepprik. De prik tegen de seizoensgriep doet helemaal niks tegen de Mexicaanse griep.
Volgens een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) betekent dat niet dat de griepprik nutteloos is. Hoewel momenteel naar schatting 95 procent van de griepgevallen om de Mexicaanse variant gaat, komt de gewone griep waarschijnlijk nog wel.
"Nu is de nieuwe influenza dominant; later in het jaar kan de seizoensgriep weer opkomen." - Geplaatst op 05-november-2009 19:47Ja ben het met je eens maar ik vind het toch wel eng dat er toch steeds meer kindertjes door de mexicaanse griep getroffen worden.
Vandaag weer een 6 jarig meisje uit Zwolle .
IK heb me wel netjes laten inenten voor de normale seisoens prik en over een kleine twee weken de eerste van 2 inentingen tegen de mexicaanse griep.Lena goes live!! - Geplaatst op 09-november-2009 08:55quote:Hooivork-gevecht: belaagd stel 'waarschijnlijk vervolgd'
De man en vrouw uit het Brabantse Nuenen die gisterochtend een vermeende inbreker doodden met een hooivork, worden vermoedelijk door justitie vervolgd.
'Justitie heeft daar een duidelijk beleid in,' zegt strafrechtadvocaat Geert-Jan Knoops vandaag in De Telegraaf.
Mientje van Deurzen (55) betrapte zondagochtend rond negen uur een man op het erf van het huis waar zij woont met Piet 'Bentje' Bisseling (52). Volgens betrokkenen werd zij aangevallen met een hooivork door de 34-jarige onbekende man.
Vijver
Bij de ruzie die vervolgens ontstond, zou Piet Besseling de belager met de hooivork hebben geraakt.
De man overleed en werd door de politie aangetroffen in de vijver. Mientje van Deurzen raakte lichtgewond, volgens de Nuenense politie is Piet Besseling zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis. Hij mocht wel gisteren het ziekenhuis alweer verlaten.
Verdachten
Een politiewoordvoerder wil in het Brabants Dagblad nog niet zeggen of het stel wordt beschouwd als verdachten. 'We zien ze als zeer belangrijke bronnen, maar het is moeilijk te zeggen of ze verdachten zijn of getuigen.'
Volgens Knoops is de kans groot dat de twee worden vervolgd: 'Er wordt als snel geredeneerd door justitie dat de toegepaste wijze van verdediging niet in verhouding staat tot de daden van de aanrander.'
tja, hoe ver mag je inderdaad gaan binnen het vlak van "afweer"of "zelfverdediging"... ik zou ook buiten zinnen zijn als zoiets zou gebeuren, pfff, moeilijk hoor - Geplaatst op 21-november-2009 10:29nu lopen nog alle nieuwsonderwerpen door mekaar, maar goed..
wie weet zal dit helpen om de scepsis enigszins weg te nemen, zeker bij ouders met kleine kinderen..quote:Chatsessies over griep
Mensen die graag antwoord willen op hun vraag over de Mexicaanse griep kunnen zondag terecht in een live internet-uitzending. De chatchessie bestaat uit twee delen. Eerst gaat het over vaccinatie, veiligheid en kinderen en daarna over de griep en het beleid. Het ministerie van VWS organiseert de videochat.
Professor immunologie en kinderarts Lieke Sanders, lid van de Gezondheidsraad, en epidemioloog Jim van Steenbergen beantwoorden van 15.00 tot 16.00 uur vragen over het eerste onderwerp. Van Steenbergen leidt de Landelijke Coördinatiestructuur Infectiebestrijding van het RIVM. Hij gaat door in het tweede uur, van 16.30 tot 17.30 uur; dan bijgestaan door Paul Huijts, directeur-generaal Volksgezondheid van het ministerie.
Gijs Wanders leidt de sessie op www.grieppandemie.nl/videochat. Vanaf maandag zijn de vragen en antwoorden op deze site terug te zien - Geplaatst op 01-december-2009 20:41Tjee, Ramses Shaffy is heengegaan. Mijn eerste reactie: "Awww..."
Lieve oude man, rijk leven gehad, geen hokjes/ grenzen, heerlijk eerlijk, intens leven, ik bewonderde hem wel.
Mijn zus had een LP van hem waarop hij een driehoeksrelatie bezong met 2 vrouwen, ik kan de titel helaas niet meer vinden. Een mooi nummer wat ik als puber natuurlijk hartstikke spannend vond.
Wat zijn jullie herinneringen? - Geplaatst op 01-december-2009 20:53Het geen ik van Ramses Shaffy herinner is dat hij een jasje liet maken en daar moesten groote schouder vullingen in dan leek hij heel breed, het was een grote man met smalle schouders maar hij was heel lief tegen ons en had geduld met passen geen kosones, jammer dat hij dood is je heb toch iets met zo iemand.
- Geplaatst op 01-december-2009 20:57Oh wat bijzonder, jij hebt hem persoonlijk ontmoet?
- Geplaatst op 01-december-2009 21:02Zo zie dat er een paar foutjes in zitten maar dat is dan jammer, ja maar het is iets wat je nooit meer vergeet knappe man was het toen
- Geplaatst op 01-december-2009 21:12Grettel, dat nummer moet te vinden zijn als je op google: ramses shaffy songteksten intikt.
Mijn herinnering: Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder... ik hoor het m'n mams nog zingen, maar mijn absolute favoriet die ik in mijn profiel op de mainsite hier had staan is: "Vivre" samen met Liesbeth List en Alderliefste.. dat nummer bezorgt me kippenvel."Verandering is de enige constante factor in het leven." Lynn Austin - Geplaatst op 01-december-2009 21:15Ja dat nummer heb ik vanavond bekeken op YouTube, in een uitzending van Paul de Leeuw, inderdaad kippenvel!!
http://www.youtube.com/watch?v=7OkbIlgIHTkGrettel wijzigde dit bericht op 01-december-2009 21:17 met 16% - Geplaatst op 08-december-2009 09:09Zoon vermoordt ouders in Hasselt
In Hasselt is een echtpaar van rond de zestig om het leven gebracht door hun oudste zoon. Deze is vandaag aangehouden en heeft zijn daden bekend.
De 34-jarige man heeft afgelopen vrijdag de hoofden van zijn ouders ingeslagen, vanwege een geldkwestie. Gisteren kwam hij terug om het huis in brand te steken. Na die brand werden de lichamen van zijn ouders gevonden.
triest, hoe ver kun je gaan als je financiele problemen hebt..en dan zeker bij je ouders, ongelooflijk. - Geplaatst op 24-december-2009 10:28Wat vinden jullie van die discussie en al die ophef rond Laura, het 14-jarige zeilmeisje? Ze komt ook zeker en vast voorbij in de komende Oudejaarsconferences..
Zou ze volgens jullie gewoon in haar eentje de wereld rond mogen zeilen? Of bepalen de ouders (nou ja, haar vader dan in dit geval) dat toch echt??
Ze is heen en weer gesmeten door jeugdzorg en haar ouders, en ze vluchtte dus de laatste dagen via Parijs naar Curacao, ongelooflijk, was echt wereldnieuws. - Geplaatst op 04-januari-2010 17:26bron: http://www.bndestem.nl/re...oor-ijsvrij-maken-A58.ece
'Schiphol-methode' voor ijsvrij maken A58
Door Peter Ullenbroeck. maandag 04 januari 2010 | 14:03 |
ETTEN-LEUR - Rijkswaterstaat grijpt naar onorthodoxe middelen om de wegen schoon te maken en houden. Op de A58 bij Etten-Leur wordt vanmiddag een hetelucht-wagen ingezet om vastgekoekt ijs van de weg te halen.
De wagen wordt normaal gesproken alleen voor de start- en landingsbanen op Schiphol gebruikt.
Het is de eerste keer dat de wagen ook voor het ijsvrij maken van een gewone snelweg wordt gebruikt. ,,Maar dat is dan ook wel echt nodig'', zegt woordvoerder Marcel Oerlemans van rijkwaterstaat. ,,We krijgen het ijs anders niet weg. Er liggen al pakken zout op, we zijn er sneeuwschuivers overheen geweest, maar door de lage temperaturen zit het spul zo vast, dat het allemaal niet heeft geholpen.''
De ijsstrook op een van de rijbanen van de A58 richting Breda, is enkele kilometers lang. Maandagochtend ontstonden er meerdere aanrijdingen op het traject met kilometerslange files tot gevolg.
Iemand jaloers op de sneeuw?"Verandering is de enige constante factor in het leven." Lynn Austin - Geplaatst op 07-januari-2010 21:03Lollll Etten-Leur wordt Etten-Geur
bron: http://www.omroepbrabant....oit+badzout+op+wegen.aspx
ETTEN-LEUR - De gemeente Etten-Leur heeft het tekort aan strooizout voorlopig opgelost. De dienst Stadsbeheer heeft een partij badzout op de kop getikt om de wegen begaanbaar te houden.
Het gaat om achttien ton Atlantisch zeezout dat eigenlijk bestemd was om in te baden. Het zout komt van het bedrijf Nature's Choice in Etten-Leur.
Volgens de gemeente zorgt het badzout tevens voor mooie kleuren (lichtgroen en lichtgeel) en een romantisch geurtje (appel) in de straten van Etten-Leur. Maandag verwacht de gemeente weer een nieuwe lading normaal strooizout.
Klik in het artikel op de audiolink voor een reactie van een Ettense wethouder of op de videolink voor een verslag van Erik Peeters."Verandering is de enige constante factor in het leven." Lynn Austin - Geplaatst op 08-januari-2010 12:10ik vind geweldig dat Etten-Leur zo heerlijk gaat ruiken en gekleurd wordt ik vind het goed bedacht want aankomend weekend wordt en weer een vracht sneeuw verwacht!Lena goes live!!
- Geplaatst op 09-januari-2010 09:02ik vind het een uitstekende (tijdelijke) oplossing voor het tekort, in andere gemeenten zijn ze ook al creatief bezig door het zout te vermengen met zand of grind...
- Geplaatst op 09-januari-2010 11:35JanPeter Balkenende roept burgers op om hun eigen straatje te vegen... lees: sneeuwvrij te houden.
Dit is ( in tegensteling met België waar inmiddels meer dan 175 bekeuringen gegeven zijn) sinds een aantal jaar niet meer verplicht, ik doe het al jaren gewoon wel aan alle kanten van het huis, simpelweg omdat ik het heel normaal vindt en daar komt bij dat ik het heerlijk vindt om in de buitenlucht bezig te zijn.
Vanmorgen liep ik naar het tuincentrum en dan zie ik dat ik een van de zeer weinigen ben die dat doet en vindt dat eigenlijk heel erg vreemd.
Hoe zit dat bij jullie en bij de buren?"Verandering is de enige constante factor in het leven." Lynn Austin - Geplaatst op 09-januari-2010 14:11ik ben het van huis uit gewend, en ik vind het ook erg sociaal ten opzichte van de kranten- en postbezorgers (o.a.) die bij de mensen door wind en weer aan de deur komen..
het stoepensysteem zoals dat bijv. bij mijn ouders in de straat is, kennen we hier niet echt (hier is maar 1 trottoir aan 1 kant van de straat, aan de kant van ons huis zijn brede perken), en bovendien heb ik een redelijk lange oprijlaan waar ik grind heb gestrooid, dus het valt hier ook wel mee met de gladheid.
Maar iedereen werkt er goed aan mee hier in de straat en de omgeving, ziet er goed uit.. - Geplaatst op 14-januari-2010 16:25Aardbeving Taiti
Gelukkig zijn familieleden van ons ongedeerd en worden ze zo snel mogelijk terug naar nederland gevlogen/
Bron http://www.telegraaf.nl/Lena goes live!!