1. forum.Justchat.nl
  2. Algemeen
  3. Algemeen
  4. Plaats hier uw gedichten!

Dit onderwerp heeft 216 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 5 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 06-mei-2012 19:57.

Plaats hier uw gedichten!

1. Afbeelding van Lena
    Lena

Lena
    8,999 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Almeloooooo

Goedemorgen allemaal,
    Mijn modem heeft het begeven en dat is knap lastig :(
    Gelukkig heeft mijn dochter een laptop met draadloos internet lol .
    Ze pakt hiermee het signaal bij de buren op en daarom kan ik wel online komen als ze zelf geen gebruik van haar laptop maakt.
    Trouwens de buren weten ervan hoor en zitten er niet mee hihihihihihi
    Ik wens jullie alvast allemaal een heel fijn weekend
    Groetjes en een big hug van Lena

Lena goes live!!

2. Afbeelding van Miep

1,467 berichten
    Lid sinds augustus 2008

Vandaag vanaf 14 uur wordt aan leden van "onze" bibliotheek het boek "Twee Vrouwen" van Harry Mulisch gratis uitgereikt. (zolang de voorraad strekt)
    Onder de noemer Nederland Leest wordt iedereen uitgenodigd dit boek te lezen en te discussiëren. Over 2 weken is er een boekbespreking en theatervoorstelling van.
    Nu vroeg ik me af of dat bij jullie bieb ook is en zou je het boek gaan halen?
    En zoja.... ben benieuwd wat je van het boek vindt!

"Verandering is de enige constante factor in het leven." Lynn Austin

3. Afbeelding van Grettel
    Eywa!

1,013 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Haarlem

Vanavond komt de film op tv ;)

4. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

quote:
    Miep schreef op 17 October 2008 @ 16:26:
    Vandaag vanaf 14 uur wordt aan leden van "onze" bibliotheek het boek "Twee Vrouwen" van Harry Mulisch gratis uitgereikt. (zolang de voorraad strekt)
    Onder de noemer Nederland Leest wordt iedereen uitgenodigd dit boek te lezen en te discussiëren. Over 2 weken is er een boekbespreking en theatervoorstelling van.
    Nu vroeg ik me af of dat bij jullie bieb ook is en zou je het boek gaan halen?
    En zoja.... ben benieuwd wat je van het boek vindt!
    Nee zelfs niet gratis haha Rhea

5. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

quote:
    Lena schreef op 17 October 2008 @ 11:19:
    Goedemorgen allemaal,
    Mijn modem heeft het begeven en dat is knap lastig :(
    Gelukkig heeft mijn dochter een laptop met draadloos internet lol .
    Ze pakt hiermee het signaal bij de buren op en daarom kan ik wel online komen als ze zelf geen gebruik van haar laptop maakt.
    Trouwens de buren weten ervan hoor en zitten er niet mee hihihihihihi
    Ik wens jullie alvast allemaal een heel fijn weekend
    Groetjes en een big hug van Lena

Geeft niet Lena ik kan toch niet koffievisite haha lol maar sterkte en een spoedig herstel
    van je modem hoor groetjes van Rhea
    :P

6. Afbeelding van Lena
    Lena

Lena
    8,999 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Almeloooooo

Ik ben geen lezer meer ik heb sinds vorig jaar geen boek meer gelezen.
    Ik zou het boek wel aannemen als het me aangereikt zou worden en ik zou er ook wel hier en daar in lezen maar zoals het bij mij vaker gaat wordt het dan neer gelegd en lees ik het niet uit.
    Ik zal eerder naar de film kijken dus wie weet vanavond.
    Grettel zou jij het lezen?

Lena goes live!!

7. Afbeelding van Lena
    Lena

Lena
    8,999 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Almeloooooo

test

Lena goes live!!

8. Afbeelding van Grettel
    Eywa!

1,013 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Haarlem

Ik zou het denk ik wel lezen maar het mijne ervan denken: ik voel me niet geroepen om naar een boekbespreking te gaan. Ik ga dus ook niet naar de bieb om een gratis boek te scoren. Hype...

Maar..., heeft het boek jou aangegrepen Miep?

Grettel wijzigde dit bericht op 17-oktober-2008 20:42 met 11%

9. Afbeelding van Miep

1,467 berichten
    Lid sinds augustus 2008

Aangezien ik iedere 3 weken een paar boeken uit de bieb haal, ben ik niet speciaal naar de bieb gegaan om dit te scoren, maar kreeg het mee. Heb nog geen idee wat me te wachten staat, begreep wel dat het in 1975 ook al uitgebracht is; ben dus allereerst benieuwd of het nog wel aanspreekt anno 2008.
    Ik ga ook niet naar die boekbespreking hoor, wil eerst het boek van Nicci French lezen.

"Verandering is de enige constante factor in het leven." Lynn Austin

10. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Rehabilitatie en Cristusgeest (Deel 5)

Luister naar wat Gods stem u in zal geven, nadat u Hem in gebed of meditatie hebt gevraagd om u te helpen kennis en inzicht te geven, in een dagelijks terugkerend gebed.
    Verwacht uw heil niet van mensen die ingehuurd zijn, om u proffesioneel te begeleiden, als deze geen geloofsbasis - daarmee bedoel ik niet een kerkelijke basis - heeft, waarop deze persoon zijn of haar hulp stoelt.
    Overigens staan mensen die zich onheus of verkeerd beoordeeld voelen al erg sceptisch tegenover hulpverleners in de geestelijke gezonheidszorg. Het woord zegt toch: geestelijke zorg, en dat is nu juist het punt waarop hulpverlening strandt.
    Geestelijke hulp, gebaseerd op studie en niet onderbouwd door ervaring en zeker niet gesteund door een meer spirituele instelling, zal geen of weinig effect hebben op de geestesgesteldheid van de hulpzoekende. Er staat geschreven: 'In uw binnenste is het eng', 'U moet ruimer worden.' (2 Kor. 6Vers12,13)
    Wij zoeken graag, naar datgene waarvan we denken dat het bereikbaar of zichtbaar is, dus laten wij ons liever door aangeboden en beschikbare hulp 'begeleiden', alhoewel u zich kunt afvragen: 'is het daadwerkelijke hulp, of mag u uw verhaal doen en het misschien in een groep 'gooien?'
    Wie daar dan ook geen baat bij had - ook al werd dit misschien onder dwang gedaan - zal zich kunnen afvragen: 'ben ik iets bijzonders, of, waarom 'pakt' dat niet bij mij?'
    Nu komen we op het punt uit waarop u beseft, dat de gehele entourage, de opname - vrijwillig of gedwongen; soms maakte u beide mee - de behandeling met medicijnen en afzondering, geen resultaat boekte wat betreft uw geestetelijke welzijn.
    De verwerking van oorzaken uit het verleden, waarvan men geestelijk grote schade ondervond, worden geheel over het hoofd gezien. Toch is er een lichtpuntje, juist voor deze mensen, die geestelijk tussen wal en schip terecht zijn gekomen, want onze geest is niet gebonden aan wat voor behandeling dan ook; en de rehabilitatie welke God zal bewerkstelligen, zal alleen door u als hulpzoekende naar gerechtigheid - en vooral naar liefde en begrip - verkregen worden.
    Wij zijn samen op weg door niemandsland, en barmhartigheid en begrip, kunnen we vinden bij onze Bron. Gods Geest vinden, en daardoor het los kunnen laten van het verleden, met alle ellende , eenzaamheid en verdriet, van bitterheid en wrok, en het nooit door mensen te rehabiliteren, aangedane leed, is de enige weg tot een gelukkiger leven, een een positieve houding tegenover het leven.

De schrijfster Rhea (Wordt vervolg)

http://i33.tinypic.com/alntrn.gif

11. Afbeelding van pasja

henriette neijts
    91 berichten
    Lid sinds juli 2008
    tilburg

http://i38.tinypic.com/6dqovc.jpg

12. Afbeelding van Jody

Charlotte
    1,330 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Leidschendsam

Heel lief, pasja.
    Geloof maar dat velen van ons aan zo'n plekje behoefte hebben.

13. Afbeelding van Anabar

1,692 berichten
    Lid sinds augustus 2008

ja heel mooi ..pasja !!

14. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Pasja bedankt een prachtig stuk.

Rhea

http://i34.tinypic.com/5bz2q0.gif

15. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Rehabilitatie en Christusgeest (Deel 6)

Want het is wel duidelijk, dat ons streven en hopen op rehabilitatie en acceptatie, van onszelf moeten komen, omdat de machteloosheid van anderen - artsen, hulpverleners, familie en huisgenoten - de geestelijk lijdende mens niet kán of wil helpen.
    Als men weer terug is naar het punt waar het misging, blijft er maar één mogelijkheid over en dat is het kunnen loslaten van de oorzaak en de gevolgen welke daaruit voortkwamen.
    Laten we dan een nieuwe weg inslaan, de weg door niemandsland, maar mét God! Het is verwonderlijk, hoe Hij ons verdriet zal wegnemen, en ons zal plaatsen, dáár waar wij het niet hebben verwacht.
    Onze geest dient zich open te stellen voor een meer spirituele intuďtie, en het zoeken en streven naar kennis niet uit te stellen. Gaan we ervan uit, dat dit leven niet het enige leven zal zijn, maar dat ons huidige bestaan op aarde ons is gegeven om te leren, kennis op te doen en door het zoeken naar Gods Koninkrijk (diep in jezelf) met andere woorden de Heilige Geest - een vervolmaking te bewerkstelligen, dan is het mogelijk om afstand te doen van het verkrijgen van rehabilitatie door menselijke inmenging.
    Open uw geest, voor Hem die u een onverwachte en nooit verwachte rehabilitatie zal geven. In de komende jaren wordt het u langzaam maar zeker duidelijk, dat zij die u kwaad deden, en ook voor hen die schade aan anderen veroorzaakten, dat dat slechts een fase van uw leven is.
    Ook al was de impact zeer ingrijpend, het is slechts een deel van uw leven, maar wel een deel van wat uw leven ingrijpend zal veranderen. We kunnen niets meer terugdraaien, wel onze ervaringen gebruiken om een drastische wijziging in ons leven aan te brengen. Wij kunnen dan beamen: 'U hebt mij wegen ten leven doen kennen.' (Hand. 2vers28)
    Waren wij zóver gekomen, als ons leven door deze ervaring niet was veranderd, ook al was het een ellendige tijd, vol van eenzaamheid, pijn en verdriet?

De schrijfster Rhea (aut.recht.)

(Wordt vervolgd)

http://i35.tinypic.com/qyy7fd.jpg

16. Afbeelding van Anabar

1,692 berichten
    Lid sinds augustus 2008

http://i34.tinypic.com/2d70c1.jpg

17. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Rehabilitatie en Christusgeest (Deel 7)

Het is niet zo, dat wij altijd eerst allerlei narigheid mee moeten maken, willen we ons meer tot God en het spirituele gaan richten. Maar Gods bedoelingen worden soms voor hen die Hij liefheeft beter en sneller zichtbaar.
    Waar anderen vaak een heel leven voor nodig hebben, wordt door hen die terecht of onterecht geleden hebben, sneller en diepgaander beleefd en uitgewerkt. Zeker is, dat mensen met een bijzondere taak deze pas goed kunnen volbrengen als zij zelf door dat diepe dal van eenzaam leed zijn gegaan.
    En met het zich afvragen: 'waarom', komen wij er niet. Pas als wij gaan inzien, dat er een bedoeling steekt in alles wat men meemaakte, zijn we op de juiste weg, een moeizame weg, maar wel een weg waarop we inzicht krijgen, in datgene wat Hij van ons wil, want: 'De God die de wereld gemaakt heeft en al wat daarin is, die Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels met handen gemaakt.' (Hand.17vers24)
    'Want in Hem leven wij, bewegen wij ons en zijn wij.' (Hand. 17vers28)
    Wanneer wij door bewustwording - het besef, dat Hij altijd al bij ons wilde wonen - inzicht krijgen in de gebeurtenissen van ons leven, dan ontdekken we, dat er nooit-aflatende blokkades van kwaadwillende entiteiten zijn, die willen voorkomen dat uw geest zich met het goddelijke versmelt.
    Heel vaak wordt dit als kind al ondervonden, doordat mensen die geestelijk in bezit genomen zijn door kwade entiteiten, zich willen nestelen in de door God al bij de geboorte vastgelegde goede en goddelijke geesten. Kortom: deze slechte entiteiten - door godsdienstfanatici duivel genoemd - zijn vanaf uw geboorte eropuit, uw geest kwaad te doen. En dit doen zij vaak, door mensen te gebruiken, die spiritueel openstaan voor het goddelijke zodat zij door onterende handelingen meerdere slachtoffers maken.
    Voor een slechte entiteit is bijvoorbeeld een kind een gemakkelijk slachtoffer en een groot aantal van hen wordt daar jaarlijks de dupe van. Het zijn juist déze kinderen, die zich later afvragen: 'waarom, en waarom ik?' Het antwoord is duidelijk: het kind was al voorbestemd om een goed mens te worden, en dat is voor slechte entiteiten juist een reden om te kwetsen en het zowel lichamelijk als geestelijk te beschadigen.

De schrijfster Rhea (Wordt vervolgd)

http://i37.tinypic.com/209plzr.jpg

18. Afbeelding van Jody

Charlotte
    1,330 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Leidschendsam

Rhea,
    mag ik jouw "stukjes" copieren en naar mijn eigen e-mail verzenden??
    Ik weet n.l. niet of je dat goed vindt.Ik hoor nog van je, daaaag.
    Jody

19. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

quote:
    Jody schreef op 02 November 2008 @ 16:42:
    Rhea,
    mag ik jouw "stukjes" copieren en naar mijn eigen e-mail verzenden??
    Ik weet n.l. niet of je dat goed vindt.Ik hoor nog van je, daaaag.
    Jody

Jody als ze voor jezelf zijn en niet commercieel mag je er wel een kopie van maken, anders krijg je de uitgever aan je broek.
    Groetjes Rhea dag.

20. Afbeelding van Lena
    Lena

Lena
    8,999 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Almeloooooo

Jody zou natuurlijk ook gewoon het boek kunnen kopen :)

Lena goes live!!

21. Afbeelding van Jody

Charlotte
    1,330 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Leidschendsam

Rhea bedankt dat je het goed vindt.

Maar ik denk inderdaad dat ik dat boek toch maar ga kopen.
    Heel goed idee van Lena.

22. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

quote:
    Lena schreef op 02 November 2008 @ 19:50:
    Jody zou natuurlijk ook gewoon het boek kunnen kopen :)

Mee eens Lena maar ik doe het niet op deze site voor de commercie, al zou dat leuk zijn.
    Thanks. Rhea

23. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

quote:
    Jody schreef op 03 November 2008 @ 12:25:
    Rhea bedankt dat je het goed vindt.

Maar ik denk inderdaad dat ik dat boek toch maar ga kopen.
    Heel goed idee van Lena.
    Dan zou ik zeer vereerd zijn Jody thanks Rhea

24. Afbeelding van Jody

Charlotte
    1,330 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Leidschendsam

Graag gedaan meis.
    Ik vind jouw schrijven gewoon goed!!!!!!!!!!

25. Afbeelding van Jody

Charlotte
    1,330 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Leidschendsam

Lieve Rhea,
    Kan ik jouw boek in elke boekwinkel krijgen of moet ik dat speciaal aanvragen of bestellen???

http://i38.tinypic.com/2iu8hnn.gif

Jody wijzigde dit bericht op 06-november-2008 12:24 met 18%

Total: 1.14 | Incl: 0.13, Init: 0.03, Action: 1.11 | DB: 0.02/9, Tpl: 1.08