1. forum.Justchat.nl
  2. Algemeen
  3. Algemeen
  4. Plaats hier uw gedichten!

Dit onderwerp heeft 216 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 8 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 06-mei-2012 19:57.

Plaats hier uw gedichten!

1. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Vervolg
    Ook de mystiek streeft naar ervaarde godskennis. Het verschil met de gnostiek is dat in de mystiek een ik-U relatie gehandhaafd blijft.
    God blijft daarin de Ander.
    De mystiek beschrijft de ervaarde ontmoeting met het goddelijke als een liefdesrelatie van twee niet-indentieke partners.
    Ik de gnostiek is God echter niet geheel de Andere, maar identiek aan het zelf en daarmee samenvallend, co-substantieel dus.(op zichzelf staand)
    In de geloofsbelijdenis van Nicea zoals die in 325 werd vastgelegd wordt gezegd dat Jezus één is met de Vader. Voor gnostici geldt dat voor elk mens.
    En dat is het fundamenteel verschil tussen de traditionele, christelijke opvatting en de gnostiek: niet alleen Jezus is wezensgelijk aan de vader, maar elk mens.
    Het wezen van God in de mens doet zich kennen in de vorm van liefde. De liefde is de inwoning Gods in de mens.
    In hoevere is de gnostiek toch dualistisch? Men onderscheidt binnen de gnostiek drie hoofdstromingen: de Thomas-gnostiek, de Sethiaanse gnostiek en de Valentiniaanse gnostiek.
    Alle drie stromingen zijn dualistisch in die zin dat ze een transcendente geestelijke werkelijkheid veronderstellen naast de daarvan onderscheiden alledaagse werkelijkheid van het menselijk bestaan. Maar hun houding is geheel verschillend.
    Rhea
    http://i39.tinypic.com/auaa94.gif

2. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Hedendaagse esoterie en inwijding

Esoterie werd lang beschouwd als: de geheime kennis voor ingewijden.

Nu veel mensen zelf op zoek gaan naar bevredigende antwoorden op vragen zoals waar kom ik vandaan, waar ligt mijn oorsprong, en wat moet ik doen om boven het aardse denken uit te komen, wordt esoterie en gnosis - een diepere kennis of innerlijk inzicht - met nieuwe interesse benaderd.
    De mogelijkheden voor hen die op zoek gaan naar kennis en waarheid, zijn nu onbeperkt voorradig. En zoeken wij in Gods Woord naar informatie over zulke geestelijke zaken, dan lezen we wat Johannes hierover schreef:...'En u hebt niet van node, dat iemand u leert; maar gelijk Zijn zalving u leert over alle dingen, en waarachtig is en geen leugen, blijft in Hem, gelijk zij u geleerd heeft.' (Joh.2vers27)
    Nu is het niet zo dat men geheel geen kennis hoeft op te doen, maar door het contact met God, geven wij de Heilige Geest wel gelegenheid om werkzaam te worden.
    Deze werkzaamheid maakt dat de voor ons noodzakelijke kennis - die van ons ingewijden maakt - zich gaat ontwikkelen tot het wéten en begrijpen van alles wat ons kan helpen om die inwijdingsweg te vinden, en deze kennis te gaan toepassen in dit voor de mensheid tijdelijke leven.
    Wordt vervolgd

RvdB (Aut.Recht.)

http://i42.tinypic.com/2r6dsv6.gif

3. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Hedendaagse esoterie en inwijding 2

Want in het verre verleden was inwijding alleen mogelijk via het aanwenden van rituelen of handelingen welke werden uitgevoerd door geestelijk verlichte personen en mystici.

Voor de mensen van deze tijd, is op geestelijk gebied een nieuw tijdperk aangebroken. Met het zenden van de Trooster, de Heilige Geest, heeft God aangegeven dat de sluier van onwetendheid is verwijderd, en alles wat door de eeuwen heen aan kennis verloren ging, is weer tot leven gekomen.
    Nadat in 1945 de Nag Hammadi-geschriften werden gevonden - 52 geschriften bevattende uit de eerste eeuw na Christus - en deze gegevens vervolgens meerdere malen opnieuw werden vertaald en herzien - waarbij zorgvuldig theologisch onderzoek plaatsvond - kreeg men een duidelijker beeld van de omvangrijkheid van Gods wijsheid en Geest.
    Was onze blik voorheen alleen beperkt tot wat wij uit bestaande geschriften leerden, tegenwoordig bezitten wij een zeer grote verscheidenheid aan spirituele kennis waaronder ook veel uit oosterse landen het westen binnenstroomde.
    En wij kunnen onze ogen zeker niet meer sluiten voor al die oosterse wijsheden en gedachten welke eeuwen terug gaan in de geschiedenis.
    Als wij ons meer willen gaan oriënteren op wat er zoal aan geestelijke kennis voorradig is, ontdekken wij een overstelpende hoeveelheid geestverruimend voedsel. Een breed overzicht, om ons een stap verder te helpen op die moeizame inwijdingsweg welke uiteindelijk zich zal openen naar onvergankelijkheid.
    De Dode Zeerollen, gevonden bij Qumran, leverden wel zeer veel verschillende vertalingen en interpretaties op, maar het betekende ook een nieuwe geestelijke doorbraak voor hen die zochten naar een uitgebreidere informatie, dan zij tot nog toe vonden.

RvdB

(Aut.Recht)

http://i40.tinypic.com/2edm550.jpg

4. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Hedendaagse Esoterie en inwijding 3

Want er zijn handschriften bij die duizend jaar ouder zijn dan die al bekend waren. Voor ons land kwam in 1994/95 de Nederlandse vertaling uit.

De vertaling is van J.Slavenburg/W.Glaudemans. Het is niet de bedoeling hier verder op in te gaan, want het is beter deze leerstof over te laten aan deskundigen.
    Het is wel aan te bevelen deze waardevolle boeken eens te lezen, zodat wij er een eigen mening over vormen, en het mogelijk een nieuw inzicht kan geven in een materie welke voor veel mensen nog onbekend is.
    Er is nog een aantal interessante en leerzame boeken om te vermelden, en dat zijn die van Rudolf Steiner (1861-1925). Een doorbraak in geestelijk vrij denken, van de filosoof en stichter van de antroposofie en de vrije school.
    Hij omarmde een denkwijze die tegenwoordig ook veel jonge mensen aanspreekt, evenals de newagebeweging, met een alternatieve leefstijl, waarin spiritualiteit, esoterie en geloof een rol spelen.
    Ook de boeken van de schrijver Hans Stolp zijn interessant, hij neemt ons mee in het esoterisch Bijbellezen.
    Er zijn informatieve boeken over bijna-doodervaringen, zowel als boeken met een geeststimulerende inhoud. Om slechts één voorbeeld hiervan te noemen: die van Dr.Joseph Murphy, hij wil in zijn boeken mensen stimuleren om de krachten van het eigen innerlijk te ontdekken.
    Al deze lectuur helpt ons een stapje verder naar het vinden van onszelf, en dat brengt ons op een hoger geestelijk niveau.
    Wel vergt dit onze gehele inzet, en behoren wij deze zaken serieus en respectvol te benaderen. Geloof in onze mogelijkheden ontstaat pas nadat er voldoende kennis is opgedaan.

RvdB

Aut.recht

http://i40.tinypic.com/16lwi9g.gif

5. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Hedendaagse Esoterie en inwijdingen 4

Er staat ons dus een zeer groot aantal spirituele boeken ter beschikking, waarvan er slechts enkele genoemd zijn, en hoe meer we lezen over geloofsovertuigingen van andere mensen en volken, des te meer zullen wij een eigen mening gaan vormen - en deze is onmisbaar, willen we ons bewust worden van de mogelijkheden die wij bezitten, en leren hoe ermee om te gaan.
    Daarbij hoort ook de geschiedenis van het Jooodse volk, de stam waarop wij geënt zijn. Jezus Christus beoogde, dat wij door de waarheid te begrijpen, vrij zouden worden van alles wat onze inwijding zal kunnen vertragen:...' En gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.' (Joh.8vers32)
    Wanneer dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult gij werkelijk vrij zijn.'
    (Joh.8vers36)
    ...'Want er is niets bedekt, of het zal geopenbaard worden, en verborgen, of het zal bekend worden.' (matt. 10vers26)
    Het is dus zaak, zich vrij te maken van al de belemmeringen die de terugweg naar onze Vader in de hemel kunnen blokkeren.
    Dit begrip, gaat niet van de ene dag op de andere, maar is een proces met zeer veel geestelijke hindernissen en obstakels, een groeiproces met vooral veel twijfels, ups en downs, en met vallen en opstaan.
    Maar heeft men deze stap eenmaal gezet, dan beleven we op een dag, dat onze geest zich opent voor het brood des levens: de Heilige Geest.
    RvdB

Aut.Recht.

http://i42.tinypic.com/2134u3o.gif

6. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Hedendaagse esoterie en inwijdingen 5
    Jezus Christus, maar ook anderen, zoals Zijn discipelen, leiders die geestelijk verlicht waren, en ook mystici uit een ver verleden, riepen hun volgelingen of aanhangers herhaaldelijk op, om te bidden voor het verkrijgen van datgene wat wij mensen toch het meeste nodig hebben: de Heilige Geest, waardoor het mogelijk wordt doormiddel van kennis en geloof, een trede hoger te komen op die ladder naar onsterfelijkheid. Door zonder twijfel op God te vertrouwen dat Hij - wat wij ook aan Hem zullen vragen - onze gebeden zal verhoren, mogen we daar ook zeker van zijn, want Jezus Christus beloofde dit eens aan ons allen, zoals Hij ook Zijn discipelen de Heilige Geest beloofde, en deze belofte - op Pinksteren - nakwam.
    Ook Jezus Christus bad geregeld tot Zijn Vader in de hemel. Dit contact is nodig, willen wij tot vervolmaking van onze geest komen.
    Deze alles overwinnende Geest, dezelfde waaruit God ons schiep, zal datgene realiseren, waar wij in geloof om vragen, en wij zullen 'het licht des levens' hebben.' (JOh.8vers12)
    Door ons geloof zullen wij leven, want Jezus Christus zei hierover:
    'Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft, zal leven ook al is hij gestorven, en een ieder die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?' (Joh.11Vers25,26)
    Wij bezitten door Gods schepping - omdat wij van dezelfde Geest en materie zijn - alreeds deze mogelijkheid van een eeuwig bestaan.
    En eigenlijk zijn we, als wij oprecht geloven, alreeds gestorven voor deze wereld. De geest wordt slechts tijdelijk vastgehouden, door het vergankelijke lichaam, tot de door God voor ieder mens persoonlijk vastgestelde tijd.
    Vervolg 6
    Wij bezitten dus in feite het eeuwige leven in onszelf, en gaat onze geest uit dit vergankelijke lichaam naar een onvergankelijke staat, dan gaan we, net zoals Jezus Christus en Zijn discipelen deden: onze geest aanbevelen aan God. Het belangrijkste moment in ons leven, is deze overgang, en als we er op dit moment aan denken, gaan wij bij wijze van spreken zeer beangst worden, want zoals wij kunnen lezen in het evangelie van Matteus (26vers44) en ook in Marcus (14vers33): Jezus Christus begon - in de hof van Getsemane - zeer beangst te worden.
    Ook Hij heeft dus deze angst gekend, de angst of wij deze overgang wel geestelijk goed zullen overleven, deze onbekende duisternis, waarvan Hij liet zien het overwonnen te hebben, en ons door het moeilijkste moment van ons leven te zullen helpen. Hij werd dodelijk beangst. (Luc.22vers44) Maar er staat ook geschreven:
    'En Hem verscheen een engel uit de hemel om Hem kracht te geven. (luc.22vers43)
    Aan ons zal Jezus Christus dan verschijnen, op het moment dat wij dodelijk beangst zullen worden, wanneer onze geest ons lichaam verlaat.
    Wij mogen dus ten volste vertrouwen hebben in Zijn belofte, dat als wij in Hem geloven, Hij met ons meegaat in de laatste fase van ons leven.
    Uit:'De Geestkracht van het Zijn'.
    RvdB

Aut.Recht

http://i39.tinypic.com/11t5t8j.jpg

7. Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Hedendaagse esoterie en inwijding 7

Het hedendaagse wéten, en de mogelijkheid die wij hebben, deze vervolmaking van de geest te kunnen realiseren, geeft onze geest een nieuwe vrijheid.

De wil om te onthechten van alles wat tijdelijk en vergankelijk is, geeft een nieuwe dimensie aan ons leven, en we gaan inzien, wat werkelijk belangrijk is.
    Want het belangrijkste is namelijk een leven mét God, geholpen door Jezus Christus, omdat het Koninkrijk Gods - de Heilige Geest over ons komt.
    New age - een nieuw tijdperk in ons leven - breekt dan aan. Hierover sprak Jezus tot hen - de Farizeeën en hun schriftgeleerden:
    Niemand scheurt een lap van een nieuw kledingstuk af om die op een oud kledingstuk te zetten. Anders zal hij niet alleen het nieuwe scheuren, maar de lap van het nieuwe zal ook niet passen bij het oude. En niemand doet jonge wijn in oude zakken; anders zal de jonge wijn de zakken scheuren en weglopen en de zakken gaan verloren; maar jonge wijn moet men in nieuwe zakken doen. En niemand, die de oude gedronken heeft, wil jonge, want hij zegt: 'de oude is voortreffelijk. (Luc36vers39)
    Wij mensen met een nieuwe geestelijke vrijheid van denken, die zich onthecht hebben van oude vastgeroeste gebruiken en rituelen, achterhaalde taboes en dogmatische handelingen door zelfkennis en geestelijke groei, de verantwoordelijkheid op ons durven nemen, wagen ons aan die nieuwe wijn van geestelijke verandering.

Hedendaagse esoterie en inwijding (laatste deel)

Niet door alles maar over boord te gooien, maar met een serieus volwassen verantwoordelijkheidsgevoel voor onze daden, en een weloverwogen geestelijke levenshouding.

Geestelijke vrijheid, is een levenswijze waarvan nooit de eindstreep gezien wordt, want elk mens heeft hiervoor een ander startpunt in het leven.
    Maar of men jong of oud is, maakt niet uit, indien men bereid is 'jonge wijn en nieuwe zakken' te gebruiken, en deze omschakeling is, zoals Jezus al aantoonde, noodzakelijk, willen we dit nieuwe geestelijke tijdperk kunnen betreden.
    Zeker is wel, dat wij hierin niet alleen staan, omdat er in deze tijd bewust wordt gekozen, een nieuwe interpretatie te geven aan oude betekenissen: 'Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en u zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder die bidt, ontvangt en wie zoekt vindt en wie klopt, hem zal opengedaan worden.' (Luc.11vers9,10)
    Samengevat betekent dit: begin met gebed, en vraag God om de noodzakelijke Heilige Geest, want zonder deze, is het niet mogelijk zich geestelijk te kunnen ontwikkelen.
    Maar willen wij oprecht ons leven veranderen, dan zal God, zeker als wij Hem daar om bidden, de Heilige Geest over ons doen komen. (Luc.11vers13)

RvdB

Aut.recht.

http://i41.tinypic.com/1h2jib.jpg

8. Geplaatst op 22-maart-2009 14:18

Afbeelding van Rhea

246 berichten
    Lid sinds juli 2008

Leven met Geestkracht

Kregen de discipelen in een mum van tijd de Heilige Geest over zich om Christus' werk te kunnen voortzetten, voor ons is het in deze eindtijd wel even anders.
    'Waar huist onze Geestkracht en wat hebben wij er tot nu toe mee gedaan?
    ' Leven met zoiets kostbaars als de Heilige Geest en weten wij dat niet?'
    Jarenlang waren we onwetend van wat wij bezitten en onbekend met een kracht van binnenuit; we zochten het buiten onszelf en bij anderen.
    En juist déze kracht heeft u nodig op de weg door niemandsland.
    Die grote hulp, waar Christus wonderen mee verrichtte en die Hij aan ons heeft geschonken ná Zijn opstanding.
    Dát is de sleutel tot elke openbaring, vervulling en verhoring! Zonder deze Geestkracht lijden we gebrek, een tekort. Dit is het Licht dat in je wil schijnen. En gaan wij ons deze Geest bewust worden, dan opent zich de deur tot het ongeziene, het onzichtbare het ongrijpbare en het alles openbarende Zijn:
    'Maar in Hem, die in rust is, rusten zij zonder inspanning. In geen enkel opzicht komen zij iets te kort, maar zij zijn in rust, verfrist door de Geest.'
    (Evangelie der Waarheid [42] Nag Hammadi-geschriften.

RvdB Uit: 'Samen op weg door Niemandsland'.

Aut.Recht
    http://www.vijftigplusser.nl/forum/userpix/17829_rheab_weblog_foto_copy_1.jpg
    *Boekenhoekje*

Rhea wijzigde dit bericht op 22-maart-2009 16:12 met 77%

9. Geplaatst op 22-maart-2009 14:26

Afbeelding van Anabar

1,692 berichten
    Lid sinds augustus 2008

rhea volgens actieve topic heb je wat geschreven,

maar mijn tekst hier blijft steken tot 27 februari..

vreemd

oja , nu zie ik hem wel...

Anabar wijzigde dit bericht op 22-maart-2009 14:26 met 11%

10. Geplaatst op 03-april-2010 19:06

Afbeelding van Lena
    Lena

Lena
    8,973 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Almeloooooo

Het zou fijn zijn als iemand eens een kort gedichtje ,verhaaltje of een overdenking zou willen plaatsen

Hoorde vandaag van een nieuwe chatter een paas gedichtje vertellen en omdat die persoon zich wil registreren heb ik deze even weer op geduikeld...
    Maar een ieder die wil....wees welkom ...

Lena goes live!!

11. Geplaatst op 08-april-2010 13:39

Afbeelding van Schaduwman
    Je komt niet van me af .

Luc
    2 berichten
    Lid sinds april 2010
    Heikruis - België

http://i44.tinypic.com/zvsub9.jpg

Als een zee die smeken, moet om water,
    stil verlangend naar een eb en vloed.
    Voel ik mij sinds die dag,
    dat ik genoot van je lach,
    met de pijn van wat missen ooit doet.
    Heb gesmeekt tot God,
    stop nu een later,
    waar een leven wacht zonder haar/hem
    Met beseffen voortaan,
    leven zonder bestaan,
    met enkel hoop om ooit mee te gaan.

Op de vleugels van jou,
    zwevend in je dromen,
    daal ik zachtjes neer,
    naar het land van ooit.
    Zoek het huis van je trouw,
    blijf er zachtjes wonen,
    op de vleugels, de vleugels van jou.
    In het sterven van de pijn om haar,
    bracht jij hoop, met elk klein gebaar,
    iedere traan die ik liet, elk moment stil verdriet,
    werd voor jou ook een deel van bestaan.
    In het hart van je ziel,
    midden al je dromen,
    mocht ik met je mee,
    over land en zee,
    naar de overkant,
    waar de sprookjes wonen,
    op de vleugels, de vleugels van jou.
    Naar het dromenland
    Waar de sprookjes wonen
    Op de vleugels, de vleugels van jou

© Schaduw

Ik volg je als een schaduw .Overal waar je gaat als er ook maar een beetje licht is, zal ik bij je zijn .

12. Geplaatst op 01-juli-2010 15:34

Afbeelding van Lena
    Lena

Lena
    8,973 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Almeloooooo

Hier kan je al je gedichten kwijt Janine . ;)

Lena goes live!!

13. Geplaatst op 01-juli-2010 15:38

Afbeelding van Janine

2 berichten
    Lid sinds juli 2010

De zomer.

Het is een mooie zomerse dag.
    De zon schijnt in zijn ogen.
    Ik kan het bijna niet geloven.
    Hoor ik golven stromen,
    uitkijkend op de zee.
    Met de wind door mijn haren.
    De zon schijnend in mijn gezicht.
    Zijn wij hier samen met ze twee.
    Kijkend naar de golven over de zee.

Zelf gemaakt wat vinden jullie ervan?

14. Geplaatst op 01-juli-2010 15:41

Afbeelding van Janine

2 berichten
    Lid sinds juli 2010

Vriendschap,

Je staat altijd voor mij klaar,
    met een vriendelijk gebaar.

Overal waar ik ben,
    overal waar ik kijk,
    zie ik ons samen tegelijk.

Nooit alleen,
    Altijd samen één.

Gaan wij door het leven,
    als vrienden die samen iets mooi’s beleven.

Ik wil jou nooit meer kwijt,
    anders krijg ik reuze spijt.

Een vriend als jij bewaar ik met heel mijn hart,
    nooit appart,
    altijd samen één,
    als vrienden nooit alleen.

nog een gedicht van mij zelf gemaakt wat vinden jullie ervan?

15. Geplaatst op 01-juli-2010 16:39

Afbeelding van Lena
    Lena

Lena
    8,973 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Almeloooooo

Hey Janine erg mooi hoor en knap dat je ze zelf bedacht hebt ;)

Zelf had ik een gedichtje in mijn gastenboek van Elly .
    Dat wil ik hier graag plaatsen .
    Ze had in de telegraaf over een supergoede ijssalon gelezen een paar plaatsen verder op in hengelo.
    Vertelde dat ik het notenijs vandaar zo heerlijk vond daarom heeft ze me dit gedichtje voor me geschreven

bij vd poel is er notenijs
    daarvan raakt lena echt van de wijs
    ik lust er wel pap van, van die noten
    heb nog nooit zo van noten genoten
    het is wel zo, het is een hele hap
    maar krijg nooit genoeg ervan, t,lijkt wel pap
    die noten , het glijd soepeltjes naar binnen
    wat zou ik zonder vd poel moeten beginnen

Prachtigggggggg met dank aan Elly

Lena goes live!!

16. Geplaatst op 01-juli-2010 17:06

Afbeelding van antoon
    Antoon

10,239 berichten
    Lid sinds oktober 2009

Ja zijn alle twee mooie gedichten knap gedaan hoor .
    De zomer vind ik het mooist

17. Afbeelding van jack66

Jack 66 van Driel
    3,657 berichten
    Lid sinds augustus 2010
    Terneuzen

http://i55.tinypic.com/1zcp8vp.jpg

18. Afbeelding van jack66

Jack 66 van Driel
    3,657 berichten
    Lid sinds augustus 2010
    Terneuzen

Dichter des vaderlands
    http://i51.tinypic.com/10oi55c.jpg

19. Afbeelding van jack66

Jack 66 van Driel
    3,657 berichten
    Lid sinds augustus 2010
    Terneuzen

vervolg
    http://i54.tinypic.com/1phxj6.jpg

20. Afbeelding van ladym

ladym
    5,262 berichten
    Lid sinds november 2009
    groningen

http://i56.tinypic.com/ivcvfp.gif

21. Afbeelding van Lena
    Lena

Lena
    8,973 berichten
    Lid sinds juli 2008
    Almeloooooo

Mooi!!!!!!!

Lena goes live!!

22. Afbeelding van jack66

Jack 66 van Driel
    3,657 berichten
    Lid sinds augustus 2010
    Terneuzen

http://i53.tinypic.com/15cg9so.jpg

23. Afbeelding van jack66

Jack 66 van Driel
    3,657 berichten
    Lid sinds augustus 2010
    Terneuzen

Mijn hart is een kanarie,
    Mijn ribbenkast zijn kooi
    Hij zingt voortdurend larie,
    Maar soms verduiveld mooi

24. Afbeelding van jack66

Jack 66 van Driel
    3,657 berichten
    Lid sinds augustus 2010
    Terneuzen

http://i53.tinypic.com/ad1f1v.jpg

25. Afbeelding van tineke

4,083 berichten
    Lid sinds februari 2009

toen ik deze week op de vergadering in het bejaardehuis was lazen ze een gedicht voor de tranen liepen over mijn wangen

Total: 1.12 | Incl: 0.12, Init: 0.02, Action: 1.1 | DB: 0.02/9, Tpl: 1.06